5 jan. 2012

Återbrukade jeans

När mina älsklingsjeans fick hål på knäna återuppstod de i ett par små jeans i storlek 80/86 (typ). Jag gillar verkligen strukturen i tyget. Det räckte inte riktigt hur jag än vred och vände på det, trots en besparing på framsidan. Jag tog då fram en liten duk som jag fyndat för en tia på loppis att fylla ut med. Det blev blommig besparing över rumpan, på insidan av de vändsydda fickorna, i framfickorna och som infodring på insidan av fickorna. Jag vågade mig på att använda en kontrastfärgad tråd och var noga med att sy rakt.

När de var klara såg jag att besparingen där bak hamnade nästan kant i kant med framfickorna. Tillräckligt nära för att det ska se ut som att det var menat att sömmarna skulle mötas, vad störigt att jag inte tänkte på det. Jag misslyckades också av någon anledning med att passa den bakre besparingens stycken exakt mot varandra. Men jag är nöjd ändå!

Det kunde ju trots allt gått sämre.

2 kommentarer:

  1. Dear swtor player.

    There is a good news that we will offer the cheapest prices and best service for you concerning Swtor Credits and Swtor CDKEY.

    Please Click at http://www.swtorfast.com/.


    ------------------------------------------------------------------------------


    Swtor Credits US

    SvaraRadera