7 feb. 2011

Barnrum

Vår stora sons rum var inte så kul och vi har haft en burk med ljusblå färg stående länge... I helgen gjorde vi ett ryck och fick det gjort. Först fick lillkillen vara med men det var lite väl kladdigt, så jag tog barnen och gjorde lite ärenden. När jag kom hem på kvällen hade min man haft sin pappa på besök och de hade gjort färdigt allt, med två strykningar och dessutom vita moln! Jag som trodde att det skulle ta hela helgen. Sonen blev så glad att han inte visste var han skulle ta vägen. När det dessutom visade sig att han fick flytta in sängen till oss och lillebror ett par nätter tills det slutade lukta, då blev det så spännande att det slog över för honom och han ville gå och lägga sig utan kvällsmat. Nu sover han sin första natt i sitt nya rum, och förtjusningen blandades med lite obehag - "Mamma, det är annorlunda..." men det gick att somna tillslut.


En brasklapp: Vi har inte valt blått för att han är en kille, utan för att det är en lugn färg. Jag hade också blått tema i mitt rum när jag växte upp. Så det så...

3 kommentarer:

  1. Vad härligt rummet blev! :) Tack för tipset ang. utstående ficka. Fickan står faktiskt ut litegrann, fast det syns inte på bilden. Men jag tror jag ska ta i lite mer nästa gång. För det är stor risk att maten hamnar utanför fickan...

    Maken berättade dock ikväll att Elsa hade hittat något i fickan och stoppat i munnen när han matade henne. Hoppas det var kex och inget annat :)

    SvaraRadera
  2. Hej, vilken fin vägg! Jag gjorde något liknande, fast i miniformat.. :
    http://textiltendens.blogspot.com/2011/02/att-flyga-som-pa-moln.html

    sanna

    SvaraRadera
  3. Underbart fint! Min dotter har det mesta i blått; kläder, sulky etc. Det i kombination med kort frisyr gör att folk ofta fråga vad "pojken" heter. Men det är ingen fara. Blått är en fin färg.

    SvaraRadera