12 sep. 2011

Cykeltröjor

Det här fina cykeltyget är från Ma.Ni-Design. Det grå tyget till ärmarna har jag köpt på utförsäljning och hade tänkt matcha det med någon knallig färg. Det har legat länge i tyghyllan (eller "tyghögen" är närmare sanningen) och äntligen fick jag användning för det. Den orange mudden ser helt sjuk ut på bilden, visst är den stark men kameran har överdrivit den lite. Mönstret till den stora tröjan är från Ottobre men den lilla har jag ritat själv. Det tog tid, men jag var väldigt med mig själv när den var klar! Ska nog justera ärmarnas vinkel något nästa gång så att de börjar lite längre ner.

Funkar även som kamouflagekläder i soffan.

Tyvärr råkade jag ut för ett missöde på slutet. Klockan var lite mycket och jag ville så gärna bli färdig... Det sista jag skulle göra var att fålla nederkanten på båda tröjorna och då ville tyget följa med ner i maskinen hela tiden. På den lilla tröjan blev det till och med ett hål när den fastnat, mitt på framstycket dessutom. Min trötta hjärna sa mig att det var tygets fel och att det bara var att kämpa på. Men i efterhand har jag förstått att det snarare är nålen som behöver bytas. Tack och lov använde jag vit tråd som inte syns så mycket, för hela täcksömmen blev ojämn och ful. Men om man inte tittar på fållen så noga är de ändå fina nog att använda.

4 kommentarer:

  1. Det är med all säkerhet ingen som kommer att notera att fållen inte blev som du tänkt, för man kan ju inte slita ögonen från de coola cyklarna och den finfina designen på tröjorna i övrigt!

    SvaraRadera
  2. Håller med, tröjorna är jättecoola! Jag har ockås hadft samma problem, i somras, tur att det var tröja till sonen som jag höll på med... Satte min märklapp över så det är inget som syns...=)

    SvaraRadera
  3. Vad fina de var:)

    SvaraRadera
  4. Fina killar i fina tröjor! Duktigt av dig att rita helt eget.

    SvaraRadera