6 juli 2011

Sydda bakverk

Även jag har testat att sy små bakverk till barnen. Mitt val av material blev filttyg. Kul med lite enkel handsömnad för en gångs skull, det kunde jag ju pyssla med framför TV:n. Jag gillar också utmaningen att göra egna mönster, vilket rimmar illa med att jag sällan får till det på första försöket och sen inte orkar hålla på att göra nya varianter tills det blir bra. Min stora son är förvånansvärt förtjust i dem i alla fall, så det blev ju lyckat. Men någon massproduktion ser jag inte i spåkulan.

Det var en liten tårtbit!

3 kommentarer:

  1. Propotionerna blev lite roliga, men tårtan ser Jättefin och god ut!

    SvaraRadera
  2. Ursöta! Jag har försökt mig på att virka dammsugare och kanelbullar. Lite svårt med proportionerna men sonen gillar dom och det är huvudsaken. En mycket bra sysselsättning vid TV:n :-)

    SvaraRadera