8 nov. 2010

Mössor... och slipsar!


Jag ska stå på en liten marknad om ett par veckor med en kompis som också syr, därav högen med mössor i olika storlekar. Men det jag egentligen ville visa var de söta slipsarna jag fått till. Jag kom på idén alldeles för sent en kväll, men var tvungen att i alla fall rita mönstret och tänka ut hur jag skulle göra för att dölja alla sömmar och få det att likna en riktig slipsknut (annars hade jag nog inte kunnat somna). Nästa dag testade jag att sy efter mina egna instruktioner och det funkade! Det var lite av ett IQ-test måste jag säga, men inte särskilt svårt när man väl vet hur man ska göra. Jag har satt kardborr i nacken för att det inte ska vara någon stryprisk. Jag har även ritat en kortare version för bebisar, men den modellen har jag inte testat att sy än.

Tyget är interlock, från JNY igen, men mössorna är gjorda av tyg från bland annat Stoff och Stil, MG-tyger och en lokal affär som snart ska lägga ner tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar