22 nov. 2010

Slipsar och vintermössor

Jag stod på marknad igår och hade sytt en massa mössor. En dag innan kom jag på att jag borde testa den här modellen så det hann bara bli fyra stycken. Jag tog mitt vanliga mössmönster, höjde pannan och nacken, och sänkte ner kanten vid öronen. De är fodrade med tjock fleece vilket gav fin form. Det gick inte så bra för mig på marknaden tyvärr, men den lilla molnmössan ovan såldes så min idé var nog inte helt fel. Jag ska sy några till barnen när jag fått hem mer tyg. Man skulle kanske ha en själv också, med risk för att se ut som en jättebaby...

Molntyg från JNY, Japanska flickor från Stoff och Stil.


Jag sydde också några fler slipsar, denna gång gjorde jag även en mindre modell för bebisar. Tyget är svart velour med silverprickar från en lokal butik. Jag valde bomullsband med kardborrband runt halsen för att undvika strypning... Men det hade kanske varit smart annars med BH-knäppning där man kan reglera själv? En av de stora såldes, den andra är eventuellt tingad. Det blir nog några sådana till mina egna barn också. Det var många på marknaden som tittade på mina slipsar, det var kul att få positiv feedback på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar