20 apr. 2011

Matisse äntligen klar

Det var en hel del jobb med Matisse-tröjan från förra numret av Ottobre. Så mycket jobb att jag knappt vill sätta den på min son, och det hjälper ju inte att jag valde vitt till oket... Den får invigas som fintröja vid något påskfirande, sen kanske jag kan slappna av och lägga den bland de andra kläderna.

Det var kul att testa knapphålsfunktionen på min nya symaskin (Husqvarna Emerald 118). Man lägger i knappen i en speciell pressarfot, så sys ett lagom stort knapphål automatiskt. Det hade funkat fin-fint om det inte varit knöligt precis där hålen skulle sys. Arbetet ville dra sig så hålen blev sneda. Tack och lov syns det inte så väl med knapparna knäppta.

Kommer att bli nerspilld förr eller senare...

Om jag ändå hade använt röd tråd till knapphålen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar