2 apr. 2011

Molntröja

Eftersom jag var nöjd med ekorretröjan gjorde jag en till av samma Ottobremönster. Den här gången skippade jag att sticka ner muddarna, lite mer hemmagjort ser det ut kanske men jag blev lite nervös. Jag fållade med en täcksöm men den blev inte riktigt bra. Stygnen skulle behöva vara kortare för att få till rätt mönster, men jag hade redan kortaste stygnlängden. Det blev lite bättre när jag ökade hastigheten, men när jag saktade in vid varje nål blev det sämre igen. Det kanske bara är lite självförtroende som krävs... Jag mätte noga när jag vek upp fållen så att jag slapp trimma ner den efteråt, det blev genast mycket proffsigare så det var helt klart värt den extra minuten det tog att mäta och markera istället för att bara höfta till.


Just på det vita blev det förstås kasst...

2 kommentarer:

  1. Vilken fin tröja! De röda molnen är verkligen himla fina och jag kan inte sluta att gilla dem! Fint med det turkosa till också!

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Kul med nya sömmar. Jag har också just sytt i detta tyget :-)

    SvaraRadera