5 okt. 2011

Barnvagnstäcke i vårfärger på hösten

Återbrukade tyger dominerar.
Jag har äntligen fått tummen ur och sytt ett nytt lapptäcke efter ett tygbyte med min kompis och namne Hanna, som har PS pyssla och sy. Det var på tiden kan man säga, efter att ha hamstrat tyger ett tag.

Det är i barnvagnsstorlek och har tjock fleece på baksidan. När jag ska sy något lite mer seriöst än en leksakskaka, blir jag lite petig. Jag blir så noga med att lägga ut lapparna slumpmässigt att det liksom ändå blir symmetri. När jag var någorlunda nöjd med mitt omöjliga uppdrag att sprida ut färgerna så jämnt som möjligt men ändå så slumpmässigt, ville jag inte sy ihop dem fel. Här kommer en bild som demonstrerar mitt kontrollbehov:

Numrerade klisterlappar håller reda på mönstret!


Jag stryker det om någon vill köpa det. 300 kr?

1 kommentar: