11 okt. 2011

Klänning i helikoptertyget



Vad kul, en kollega ville köpa en klänning till sin dotter. Själv är jag mest omgiven av pojkar så det var första gången jag sydde något sådant. Jag tog fram ett par bodies och en pyjamas i rätt storlek att måtta efter. Jag blev helnöjd så nu är det bara att hålla jag tummarna för att den passar också! Lite klurigt det där att räkna ut hur lång den skulle vara, hon måste ju kunna krypa i den men samtidigt är det ju trevligt om inte blöjan kikar fram så lätt.

Tyg: Lilofant, min design (slut nu men återkommer senare i år)
Mönter: Eget

1 kommentar:

  1. Vilken fin klänning! Jag som också har två pojkar (och mest känner barn som är pojkar) blir också så glad när jag får sy något lite mer tjejigt. Vad fint du har fått till fickan, med mönstret på "rätt" ställe!

    Nu har jag äntligen laddat upp den fina MOEdesign-loggan du gjorde åt mig. Tusen tack för ditt fina jobb! Jag älskar den. :)

    SvaraRadera